REAGOWANIE NA POSZCZEGÓLNE WYRAZY

Dopiero gdy dziecko śledzi każdą demonstrowaną czynność, a następnie odtwarza ją, staje się jasne, ze zdaje sobie sprawę, iż powinno w ogóle naśladować wszystko, a nie jedynie jakiś określony ruch. Różni się to znacznie od reagowania na poszczególne wyrazy, jak to omawiano w poprzednim rozdziale, gdy słowa „usiądź” zawsze oznaczały „wykonaj czynność siadania”. W obec­nym przykładzie polecenie sugeruje „bądź gotów do odtworzenia każdej czynności, którą widzisz przed sobą”. Ponieważ uczymy dziecko naśla­dowania, nie stosujemy wzmocnień, gdy z własnej woli rozłoży ramiona, bez uprzedniej komendy „zrób tak”. Nie uczymy go przecież rozkładania ramion, lecz odtwarzania pewnych czynności. Z tej samej przyczyny nie przejmujemy się tym, że nie są one zbyt użyteczne — jak np. roz­kładanie ramion, gdyż w tym przypadku nie chodzi o względy prak­tyczne, tylko wykształcenie zdolności naśladowania.

Cześć, witam Cię na swoim blogu, mam na imię Maja i zajmuję się nieruchomościami. Stąd wywodzi się moja obszerna wiedza na temat mieszkań i chciałabym tu o tym pisać 🙂